niedziela, 11 listopada 2012

MISTRZOWSKI MAJONEZ w 30 SEKUND

Dziś coś dla "niewegan" z kategorii  "fast slow food".
Nie masz sosu do sałatki?
Nie używasz wyrobów mlecznych, tak jak ja,
 a sosu winegret masz powyżej uszu?
Wystarczy jajko, dobry olej i...
Rewelacja!
Otrzymałam tytuł mistrzowski w naszym domu.
Dumnam.
:)


Składniki:
1 całe jajko (najlepiej eko)
olej nierafinowany, u nas ryżowy lub słonecznikowy (1 szklanka; rodzaj oleju wpływa decydująco na smak majonezu! nie polecam dobrej oliwy z oliwek, chyba że ktoś lubi "gryzienie w gardło", ;) )
musztarda (najlepiej bez cukru, dowolna, około 1-2 łyżek)
sól do smaku
czosnek (pół ząbka)
słód lub syrop (np klonowy, 1-2 łyżeczki, lub do smaku)
cytryna (1/2)
czarna papryka (do posypania, nieobowiązkowa ;) )

Wykonanie:
Zrobienie tego majonezu zajmie Ci naprawdę kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund. Przygotuj składniki i zmiksuj całość np. stopką miksującą (używam często oleju ryżowego gdyż jest bardzo neutralny w smaku). Posmakuj w trakcie i dodaj trochę słodkości, lub cytryny, bądź soli czy musztardy. Możesz też dodać więcej oleju jeśli chcesz by majonez miał bardzo sztywną konsystencję lub odrobinę wody jeśli ma być bardziej płynny. Pamiętaj, że majonez schłodzony w lodówce będzie bardziej gęsty. Nie myśl też o takim majonezie w kategoriach czegoś niezdrowego. Jego skład jest zdrowy i naturalny. Jedząc masz świadomość, że jedna łyżka majonezu będzie de facto jedną łyżką oleju. Dbaj więc o to by powstrzymać się od pożarcia powyższej porcji w całości! ;)
(a wiedz, że nie jest to łatwe!!! ;))
W każdym razie cieszymy się z nowego odkrycia. Do świątecznej sałatki jarzynowej będzie jak znalazł!


Smacznego!
Ciao!
:)

17 komentarzy:

  1. Kiedyś robiłam,ale u mnie problem był z ilością (trochę go jest) i szybkim jego wykorzystaniem, bo miałam obawy przed przetrzymywaniem go dłuższy czas:)
    Ale faktem jest, że taki domowy jest pyszny - zresztą jak większość domowych wyrobów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wręcz przeciwnie... znika w tempie zastraszającym.... ;) Uściski Sowo. :)))

      Usuń
  2. dzieki za super przepis :) :) :) jutro robię :) :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o tak, ja tez ostatnio odkrylam, ze z calego jaja duzo lepszy:) ale daje zawsze olej z pestek winogron i troche goo czuc, musze sprbowac z ryzowym.
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak, ja tez ostatnio odkryam, ze z calego jaja duzo lepszy. Ale dawalam olej z pestek winogron i troche go bylo czuc, musze sprobowac z ryzowym.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dziś zrobiłam z olejem słonecznikowym nierafinowanym. bleee... Sam słonecznik! Nie do zabicia, nawet czosnkiem! ;)))) Uściski!

      Usuń
  5. Długo Czekalam na prawdziwy przepis na majonez retro!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślisz ze zasłużył na to miano? Bardzo dziękuję. Tak czy owak jest pyszny. ;) Uściski ślę. :)

      Usuń
  6. Wegan i jajki w przepisie? Cos tu nie tak.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ? Odsyłam do pierwszego zdania tego posta. ;)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  7. Cześć Agnieszko,
    jeśli zdarzy Ci się kiedyś jeszcze taka awaria dodaj jeszcze raz jajko do całości i znów olej, tym razem stopniowo.Ogranicz ilość całkowicie płynnych składników. Być może wpływ na taką sytuację ma temperatura składników, być może są inne przyczyny, trudno mi je odkryć. Mnie się to do tej pory raz zdarzyło. :/ Mam nadzieję że ostatni! przesyłam uściski! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję Agnieszko. Uściski ślę! :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Może to głupie pytanie... ale czy jajko ma być surowe czy ugotowane?
    Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma głupich pytań!
      Surowe oczywista.
      Uściski!
      :)))

      Usuń
  10. Nie mogę spożywać jajek..powiedz czy wyjdzie bez jajka ?Czy trzeba /można czymś je zastąpić? pozdrawiam,Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajko mozna zastąpić miękkim tofu

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.